Luahanku bila rasa diriku dihina




Apakah diriku setelah aku tidak mempunyai nilai lagi untukmu?nilai kasih sayang,nilai menghormati..sudah kamu tidak memetingkan lagi..kamu hanya memetingkan dirimu..bukan untuk orang lain..walaupun dasar dari mulut kamu hanya cakap tidak apa-apa tentang diriku..Aku mengerti hati kamu,aku memahami diri kamu..kamu tidak merasa perit hidupku,kamu tidak pernah rasa apa yang ku rasa...

setelah ku berubah,kamu juga berubah..aku berubah untuk diriku dan orang sekeliling..tapi kamu berubah untuk apa?berubah untuk diri sendiri?kelakar juga kadang-kandang aku memikirkan kembali tentang dulu...ibarat mencurah kasih sayang kepada batu yang tidak ada perasaan rasa...hipokrit dirimu yang menyelah tetapi kamu tidak merasa itu..kahkah...kelakar betul hidup nii....memang aku bersyukur kepada Tuhan kerana memberi peluang untuk melihat sebaik-baik kejadian di dunia ini...indah betul di dunia buruk ini....hahaha....

Aku merasa diriku sia-sia..sia-sia menyayangi seseorang yang tidak pernah sayang aku...hahaha...betul juga Cikgu aku pernah cakap,"JANGAN KAMU TERLALU SAYANG SESEORANG KERANA IA AKAN MEMBINASAKAN DIRIMU" akhirnya aku faham dengan kata-kata itu...Hendak aku maafkan??yea,aku maafkan....tetapi hati aku tetap akan simpan rasa itu...Aku pernah cakap,jangan buat diriku sakit hati dan benci..kerana aku akan membawanya bersama ke mati.....


walaupun nabi persan,maaf itu adalah penawar hati..tetapi hatiku sukar untuk diindahkan setelah dikotor dengan kata-kata macam tu...diriku tidak ada nilai padamu,jangan kamu rasa dirimu berada tahap yang mulia...kerana ada lagi yang lebih mulia dari kamu...jangan kamu anggap solat cukup,tidak melakukan maksiat itu cukup untk dirimu..jangan kamu terlalu puas hati dengan dirimu... Jangan terlalu yakin bahawa kita lebih baik daripada mereka, barangkali, dosa kecil yang kita lakukan terlalu banyak, tanpa kita sedari, ibarat titik-titik hitam yang akhirnya, lama-kelamaan berjaya menghitamkan diri kita...

1 comments:

Anonymous said...

Aku jua mengalami perkara yang sama sepertimu.... Pedih dan azab dimalukan suami sendiri dihadapan keluarganya. Langsung tiada sekelumit ihsan buat ku... Beginilah kalau hati telah membenci.. 21 tahun aku sengsara mengharapkan dia menjadi suami dunia akhirat... Namun aku sedar dan teramat sedar tiada apa yang boleh aku dambakan darinya... Yang ada hanyalah kehinaan...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Top Web Hosting | manhattan lasik | websites for accountants