Doa damai buat agamaku dan agamamu

Suatu siang di rumah ibadatku
Sepasang tamar telapak tanganku
Bertemu tenang sedengar berita itu
Dan berdoalah aku dan begini ku berdoa:

Andai kubenarkan anak-anak Yesus
Krishna dan Budha mengisi ruang masjidku
Biarlah atas nama kasih dan kerana ikhlas
Sesungguhnya itu ajaran Dia kepadaku

Maka ku turunkan layar harapanku
Untuk mengaut untung syurga untukku sekaligus kamu
Setentunya Yang Esa tidak sia mencipta
Kebenaran yang satu dalam beraneka rupa

Kini bila ku bersujud di rumah ibadatku
Kusedar kau berbuat sama di rumah ibadatmu
Tepatkah perintah yang alim dan yang ulama
Cara dan keimanan kau tak diredha oleh Yang Esa?

Ini akan aku putuskan dengan sendiri

Namun pasti kan ku pelawa kau ke tempat suciku nanti
Dan bersolatlah kami, kau dengan caramu
Pelawalah juga kau aku ke tempat sucimu nanti
Dan bersolatlah kami, aku dengan caraku

Mari kau kenali damai
Di sebalik dinding-dindingku
Dan perkenalkanlah aku pada damai
Di sebalik dinding-dindingmu

Janganlah kau berfikir aku memperaga caraku
Dan tak kan ku prasangka kau mempamer imanmu
Usah ku ubah cara kau dan kau cara aku
Izinkan damai menyemarak mekar menyatupadu...

::p/s:: http://malaysiakini.com/letters/142351

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Top Web Hosting | manhattan lasik | websites for accountants