Aku seorang penulis abstrak

Aku seorang penulis,penulis yang penuh dengan emosi.Emosi tidak baik untuk kita ke?tidak dalam pembelajaran hidup,kita harus ada emosi,baru hidup kita bermakna.Bermakna ini bermaksud kita dapat menghayati keadaan persekitaran kita.Bukan senang ingin menjadi penulis,yea memang aku akui,aku seorang yang sangat sensitive dengan keadaan..semasa aku berada di sekolah,ada seorang cikgu-cikgu halim namanya,agak memahami kita dengan bertentangan mata kita..

Oleh itu,pada suatu hari dia melihat "handphone" aku..pada masa itu,"handphone"aku tema abstrak..lalu dia menghurai identiti aku atau sikap aku,dia menyatakan aku seorang yang sensitive,mempunyai kasih sayang yang tinggi dan senang memaafkan orang lain..Yea memang itulah sikap aku...aku seorang yang memang sensitive terutama dalam soal C.I.N.T.A..aku tidak sehebat shah jehan dengan mustaz nya...tetapi bila aku berada dalam keadaan itu,akan ku cuba memberikannya terbaik untuk si dia...

Penulis bukan senang nak menulis atau menaip.Seorang yang pandai meluahkan persepsi dan idea dia,itulah yang bakal menjadi penulis...penulis yang berani mengkritik,bukan dikongkong dibawah sesuatu kuasa....

::p/s::Tidak perlu mencari secantik balqis,andai diri bukan sehebat sulaiman,tidak perlu seteguh ibrahim..andai diri tidak sekuat hajah...mengapa mengharap teman setampan yusuf,jika kasih tidak setulus zulaika....mengapa didamba teman hidup khadijah andai tidak sesempurna Rasul.....

1 comments:

Chibi.Chan said...

i love the last paragraph.. tinkiu for sharing bro ^_^

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Top Web Hosting | manhattan lasik | websites for accountants