Luahan dengan Menulis

Malam yang sepi tanpa dengan keadaan yang sejuk, masih ku berada di kedai kopi bersama-sama dengan kawan-kawan ku menonton perlawanan barcalona dengan real madrid. Tiba-tiba hatiku ini tergerak untuk menulis. entah kenapa.aku suka menulis daripada bercakap,berkongsi secara lisan..ini kelemahan aku. Saya rasa mungkin aku jenis yang "pendiam" dalam meluahkan perasaan. yea mungkin..hidup ku sekarang mengajar aku semakin matang,semakin untuk berkomunikasi dengan seseorang... Tahukah anda, pesyarah aku menyatakan bahawa,orang yang pandai bercakap/luah tidak semestinya elok,dan orang yang pendam dan senyap tidak semestinya tidak elok. Sejenak aku berfikir, manusia harus berfikir secara rasional sebelum buka mulut untuk berkata-kata. contohnya seperti menggunakan kata-kata dengan menyatakan untuk ketidakpuashatian terhadap  sesuatu yang telah merosakkan kita. dengan ini kita mungkin menggunakan kata-kata untuk berbincang,dan menyatakan hasrat kita. Manakala dengan pendam,mungkin tidak mahu merosakkan hubungan antara satu lain..dari kata-kata "tikam hati" perasaan kawan atau orang lain,maka kita lebih elok untuk berdiam.tidak salah berdiam,orang tidak akan melihat kamu seorang yang lemah,,

Aku lebih kepada seorang yang pendam,mungkin aku dikeliling ramai kawan,bila berkawan aku cuba sedaya upaya untuk mengawal percakapan ku.. namun tidak ramai org yang faham,dan biasa asyik menunding jari kepada aku. aku hanya insan wahai sahabatku...selalu ada kesilapan...Aku bersyukur kepadaNya kerana memberi peluang aku hidup di dunia ini,dan mendekatinya...sekarang aku lebih tenang,mencari kecahayaan dalam hidup.Yang lepas sudah lepas, aku harus teruskan hidup aku.... semoga hidup aku yang tidak panjang ini terus mencari ilmu.. =)

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Top Web Hosting | manhattan lasik | websites for accountants