Be yourself??

Selepas saya baca beberapa blog yang saya follow,yang paling feymes tajuk jadi diri sendiri bukan orang lain..betul ke kita perlu jadi sendiri,dan apabila kita jadi diri sendiri orang lain suka ke??dari kerja yang xsibuk buat diri makin sibuk,dari x kenal dunia hingga kenal dunia??bg pendapat saya,sememangnya bagus jadi diri sendiri tetapi tahap mana kah kita kena jadi diri sendiri??bagi saya ada yang menggunakan istilah "jadi sendiri" sebagai alasan untuk menutup kelemahan diri dalam erti lain sama je dengan orang hipokrit..bg saya sebagai manusia di dunia ini harus lah "masuk kandang kambing mengebek,masuk kandang harimau mengaum" tapi dengan syarat dengan mengikut syariah agama..bukan membuta tuli jadi diri sendiri...

Dan satu persoalan yang timbul,apabila kita jadi diri sendiri,orang lain suka ke?maksud saya yang ingin saya tekankan,adakah selesa kita jadi diri sendiri??lepas jadi sendiri,saya boleh pasti bahawa ada orang yang tension la,apa la itu la,semua masalah akan kuar....

Kita lahir di dunia ni sememang untuk jadi sendiri bukan utnk orang lain..sesaat kita lahir kita memang sudah kita jadi diri kita..kerana itu takdir Allah swt...dalam jalan kehidupan Allah memberi kita pelbagai cabaran agar kita sentiasa bersama denganNya...

Oleh itu renungkan lah,sememangnya bagus menjadi diri sendiri tapi jangan sampai orang membenci kita...atau kita menyakiti orang lain..metaliti kita harus sentiasa kelas pertama bukan ketiga...

Serulah (manusia) kepada jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk" (Surah. Al-Nahl: ayat 125)

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Top Web Hosting | manhattan lasik | websites for accountants