Qis and Nic

Hari ni merupkan hari lelah untuk Nic. Dia tidak pernah yang lelah selama bertahun-tahun. Sudah 11:00, Berdiri dari hangat dan nyaman kerusi, ia menyalakan radio, hanya untuk berehat daripada beban berat kerja yang ia lakukan. Ketika ia mendengar radio, ia mendengar sebuah lagu yang begitu akrab di telinganya. Sebuah lagu yang mengingatkannya pada masa lalu. Dia mengikuti lagu, mengingat masa kecilnya. Dia tersenyum ketika wajah seorang perempuan yang bernama Qis muncul di depannya.

Qis merupakan seorang pelajar yang agak cemerlang dalam pembelajarannya.Nic dan Qis berkenalan sejak bangku sekolah lagi.Namum begitu telah berpisah apabila mereka menjejak ke sekolah mengengah.Nic cuba berusaha mencari Qis namum begitu gagal.Oleh itu,Nic berputus asa dan bersama dengan perempuan lain.Namun begitu hubungan Nic dengan perempuan itu tidak kekal lama atas sebab-sebab tertentu. Nic pun tidak ingin lagi bercuba dalam hubungan dan kini dia hanya bertumpu sepenuhnya dalam karier dia sahaja dan tidak mempunyai masa untuk bersosial seperti kawan-kawannya yang lain.

Dari hari ke hari,tiba-tiba Nic mendapat mesej dari seorang perempuan di laman web sosial-Facebook iaitu Qis.Nic yang begitu terkejut dan gembira sekian lama terpisah dalam anggaran 7 dan 8 tahun kini ditemukan sekali lagi.Nic begitu gembira kerana Qis muncul kembali dalam kehidupannya.Dan bermula dari situ,Nic selalu msg Qis.Segala luahan dikongsi bersama,sebarang masalah diselesai bersama. Mereka selalu mengunkit tentang zaman kanak-kanak mereka.

Qis sekarang yang belajar di UIA yang sedang mengambil sains matematik pedidikan juga agak sibuk dengan pembelajaran dia.Namun itu tidak mematahkan semangat Nic yang kini diberi peluang kedua untuk bersama Qis yang sekian lama mereka berpisah.Walaupun jauh dimata,mereka tetap berasa gembira.Mungkin itu Allah nak menunjukkan kekuasaanNya bagi seseorang yang bersabar.Walaupun telah sekian lama berpisah,mereka ditemukan sekali lagi...

Kini Nic cuba menambat hati Qis,walaupun Qis masih belum bersedia.Nic tidak akan berputus asa,walaupun mereka masing-masing sibuk dengan karier masing-masing......

Cerita ini tiada kena-mengena dengan hidup dan mati
::p/s tunggu episode kedua tajuk Qis and Nic 2::

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Top Web Hosting | manhattan lasik | websites for accountants